התמכרות לקפה גמילה מקפה

התמכרות לקפה או אלרגיה לקפה
גמילה מקפה

רבים מרגישים שאינם יכולים להתחיל את היום בלי כוס הקפה שלהם. כל עוד מדובר בכוס אחת, או כמות מוגבלת של קפה, לפעמים זה לא מפריע. 
אם הקפה משפיע יותר מדי, אם הקפה גורם לנו הרגשה לא נוחה, בין אם גופנית או רגשית,  אם אנחנו מרגישים שאנחנו לא יכולים בלעדיו, או אם אנחנו מנסים לקטין את הכמויות של הקפה ולא מצליחים, זוהי כניראה התמכרות. 

בקפה יש חומרים ממריצים, חומרים שנותנים תחושה של high. הקפה נותן לנו אשליה של אנרגיה.
קפה יכול להעלות את לחץ הדם, לגרום כאבי ראש, בלבול, רעידות וחרדה.

האם זוהי התמכרות לקפה?

אינטואיטיבית זה די ברור לנו אם אנחנו מכורים או לא, אבל ניתן גם להגדיר התמכרות כהרגל שעומד ב 2 תנאים:
1- הרגל שמזיק לנו
2- הרגל שאנחנו לא מצליחים להפסיק אותו.

האם כמות הקפה שאתם צורכים מופרזת והאם אתם מרגישים שהוא מזיק?
האם ניסיתם להפחית כמויות ולא הצלחתם?
אולי אתם לא שותים הרבה קפה אבל כל כוס משפיעה עליכם לא טוב, כלומר התפתחה  סוג של אלרגיה לקפה.

אפשר לחיות בלי קפה, או להפחית כמויות מאד בקלות.

הפחתת הצורך לקפה תיעשה בעזרת הפחתת הרגשות והתחושות הלא מודעים אשר ניקשרו לקפה. כמובן כל חוויה היא אישית. לכל אחד מאיתנו יש סט חוויות אשר צרובות בתת המודע ואשר מנהלות אותנו כל רגע ורגע בלי שאנו מודעים לכך כלל.

חוויות רגשיות שקשורות לקפה וטקסים

זה יכול להתחיל הרבה לפני הספל הראשון של הקפה. לדוגמה הזכרונות הראשונים של הקפה יכולים להיות מהילדות, כשראינו את אבא או אמא שותים קפה והטמענו שזה משהו “של גדולים”. והפעם הראשונה של הקפה שבה אולי הרגשנו שהצטרפנו סוף סוף למי “שמותר לו” קפה. ההתרגשות הזאת מוטמעת לתת המודע שלנו. היא מנהלת עד היום כל כוס קפה שאנחנו מדמיינים או שמגיעה לפה שלנו. כמובן שאנחנו לא מודעים לכך אך זה קורה. והאמת שאם זכרונות כאלה מניעים אותנו, הגיע הזמן לשחרר את אותם. 

אנחנו שותים קפה כבר כמה שנים. בזמן הזה הוטמעו בנו התרגשויות ותשוקות קטנות שאנחנו מרגישים כשאנחנו חושבים על כוס הקפה.אפשר לעשות תרגיל קטן ברגע זה. ייתכן שאין לכם כרגע כוס קפה ליידכם. רק תחשבו על קפה. תדמיינו. הרגישו מה זה עושה לכם. הרגישו את החוויה החושית. אולי מתעוררת תשוקה, או חוויה בגוף, בפה, אולי עולה הזיכרון של הריח.

כל זה קרה ברגע זה בדמיון שלנו. וזה מה שקורה בכל פעם בלי שנשים לב כשעולה הרעיון של קפה במוחנו. כל ספל קפה הוא טקס שלם בתת המודע שלנו.

יש לנו גם כל מני “אמיתות” פנימיות – אמונות, כמו למשל שקפה עוזר להתעורר, ולהתרכז. כל אחד עם מה שמוטמע בתת המודע שלו. לרבים מאיתנו יש גם פחדים סביב הרעיון של הפסקת הקפה או הקטנת הכמות. 

איך נרצה פחות קפה או שניגמל לחלוטין?

הפחתת כמות הקפה תיקרה באופן טבעי ובקלות כשננקה את האמונות, ההתרגשות, הרגשות, התחושות והטיקסיות שקשורות אצלנו לקפה. התהליך מתבצע בזום (או פנים אל פנים). בדרך כלל נדרשת פגישה אישית אחת אבל לעיתים עד 3 פגישות. לפי הצורך שלך. בהמשך יש ליווי במקרה הצורך.
צרו קשר לשיחה בנושא הפחתת כמויות הקפה.

משקאות ממכרים נוספים:

אם זיהיתם שיש משקה שאתם שותים אותו לעיתים קרובות, הוא עושה לכם לא טוב, ואתם לא מצליחים להפסיק, לפי הגדרת ההתמכרות אתם מכורים לו. דוגמאות שכיחות למשקאות כאלה הם משקאות מתוקים, קולה זירו או קולה ואלכוהול.
אם אתם מכורים למשקאות כאלו, מרגיע לדעת שאפשר בהחלט להגמל מהם בפגישה ממוקדת ובאופן טיבעי ולהתחיל לחיות נפלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>