קנאביס

קנאביס

הפסקת עישון קנאביס מריחואנה וויד

גמילה מסמים קלים

איך קנאביס משפיע עלי?

קנאביס משפיע על התפקוד הקוגניטיבי, התפקוד שקשור להכרה, למחשבה, לרכישת ידע ועיבודו.

  1. השפעה מהירה אקוטית מיד אחרי השימוש.
  2. השפעה כרונית שמתבססת אחרי שימוש כבד ממושך.

קנאביס מריחואנה – סוטול ושכרון מיד אחרי השימוש

אם אתה משתמש כבר שנים רבות, יהיה לך כניראה קשה לזהות את השכרון או ההשפעה הרעילה שמיד אחרי השימוש, אבל אולי תוכל להזכר איך זה היה בהתחלה לפני שנים. ההשפעה מורגשת ב 2 שלבים:

שלב ראשון

אחרי כ 10 דקות ועד 45 דקות אחרי העישון המשתמש יחוש היי או סטלה. יכולות להיות גם דפיקות לב מואצות, סחרחורת, שיעול, הרגשה של לחץ מתגבר בראש, יובש בעיניים וגם אדמומיות בעיניים ורגישות לאור.

התסמינים הפסיכולוגיים של ה high הם:
הרגשה של עוררות מנטאלית והתמצאות בסביבה.
נטייה לצחוק ולדבר הרבה, שאופיינית רק ל”מתחילים” ולא למעשנים ותיקים.

שלב שני

תשומת לב פנימה לתוך עצמי, העצמת החוויה החושית, והרגשה של פעילות מנטאלית ורגשית. שלב זה נמשך שלוש או ארבע שעות.

המעשן הותיק יחווה את ההרעלה המשכרת שמיד לאחר העישון (את אותו ה- high) לזמן קצר יותר, כשעה וחצי. וכדי לשמר את ה high, הוא ירצה לעשון לעיתים קרובות יותר.
בשלב ה high החושים מחודדים והמחשבות אסוציאטיביות. הצבעים נראים יותר חיים, הריחות יותר חזקים. מהנה יותר להאזין למוסיקה, לצפות בסרט, או סתם להסתובב.

תכשירי קנאביס מגבירים את החוויה החושית והרגשית. כל מה שאתה חווה הופך לעוצמתי יותר. האינטנסיביות הנעימה הזאת מיד אחרי העישון משכנעת אותנו שאכן כדאי לעשן קנאביס. היא גם גורמת לנו להכחיש את ההשפעות השליליות הכרוניות של קנאביס.

שיכרון החושים המיידי שמורגש מיד אחרי השימוש בקנאביס נותן לך את התחושות הבאות:

  • תחושה רגועה יותר.
  • שיפור הרגישות החברתית שלך.
  • שיפור החוויות המיניות.
  • מאפשר לך להתמודד טוב יותר עם מצבים או אנשים קשים.
  • שיפור המודעות העצמית.
  • משפר את ההבנה שלך את עצמך ואת אחרים.
  • נותן לך יותר תובנה וסובלנות לגבי מה שקורה סביבך”היי”

קנאביס מריחואנה – השפעה מצטברת כרונית

 שימוש בקנאביס בתדירות גבוהה, לעתים קרובות יותר מאשר כל שישה שבועות, ובמשך תקופה של כשנתיים, מובילים לשינויים בתפקוד הקוגניטיבי, בהכרה ובחשיבה. שינויים אלו יוצרים מצב תודעה חדש שאפשר לקרוא לו “דפוס קנאביס”.
אחרי שימוש בקנאביס התודעה וההכרה נהיית פאסיבית וקהה בערך למשך יום או יומיים. האדם מאבד מהחדות, החריפות והבהירות שלו ונהייה פאסיבי יותר ליום יומיים. אם תעשן שוב בתוך תקופה של פחות מ 6 שבועות, ההשפעה של “אחרי העישון” תהיה לזמן ארוך יותר מיום-יומיים. כשתסתגל בהדרגה למצב התודעתי הפסיבי והקהה הזה, יהיה זה המצב התודעתי הנורמאלי החדש שלך. אחרי שימוש תדיר כזה, ההשפעה המורגשת כשכרון חושים מיד לאחר השימוש תהיה בהשוואה לקהות החושים והפאסיביות שהם עתה מצב התודעה הנורמאלי שלך. עכשיו כשמצב התודעה שלך הוא קהה ופאסיבי, ההשפעה שמיד אחרי העישון נותנת חוויה של להיות בעל יכולת נורמאלית, ולכן תחת ההשפעה אפשרי לך לבצע משימות שונות שהרגשת קושי לבצען במצב הפאסיבי והקהה שלך.

בהתחלה עישנת כדי להיות מסטול אבל אחרי תקופה אתה מעשן כדי להיות נורמאלי, להיות יכול לבצע משימות יומיות, ולהרגיש נחמד.

השלכות עישון קנאביס

רוב המשתמשים אינם מודעים לתהליך זה.

  • המשתמשים בקנאביס מגיעים למצב שכדי לעשות פעולה כלשהי הם צריכים קודם כל לעשן.
  • הם כבר לא מנצלים את מלוא היכולת האינטלקטואלית שלהם.

למה אתה מעשן קנאביס?

התשובות הנפוצות הן
כדי להירגע, לברוח, לשכוח ולהימנע מהבעיות או לדחות את פתרון הבעיות.

תוכל לבדוק את רמת התלות שלך בקנאביס ע”י שתשאל את עצמך את השאלות הבאות:
  1. האם יש לך קושי להפסיק לחשוב על קנאביס?
  2. האם אתה מתכנן את היום לפי ההזדמנויות של הקנביס?
  3. האם יותר חשוב לך להיות ב high מאשר לאכול את הארוחה שלך?
  4. האם אתה מעשן בבוקר, בצהרים ובערב (3 פעמים ביום או יותר)?
  5. האם אתה מעשן למרות שברור לך שחלק מהבעיות שלך הן תוצאה של השימוש בקנאביס?
  6. האם אתה נהיה יותר פעיל ומרוכז תחת השפעת קנאביס?
  7. האם שמת לב שהזיכרון פחות טוב בעקבות שימוש ממושך בקנאביס ושיש שיפור בזיכרון תחת השפעת קנאביס?
  8. האם אתה מתעורר קהה ומנסה לשפר את הקהות עם ג’וינט?
  9. האם יש לך קושי ללכת לישון בלי לעשן לפני השינה?
  10. האם אתה מעדיף לפגוש אנשים אחרי עישון?
  11. האם אתה נמנע מלפגוש אנשים כשאתה תחת השפעה  בגלל פחדים?
  12. האם יש לך מחשבות מוזרות כשאתה תחת השפעה?

לאחר עישון קנאביס ממושך יכולים להיות שינויים:

בתחום היכולת המילולית:

קשה להם למצוא את המילים הנכונות להביע את עצמם. הם מרגישים של מבינים אותם. וגם להם קשה  להבין מה אחרים אומרים. הם לא יכולים להביע רגשות בבהירות. ויש קושי להשתתף בשיחה.

בתחום ההחלטות והסקת המסקנות:

היכולת של המעשנים להעריך את ההתנהגות של עצמם נחלשה. הם חוזרים על הטעויות שלהם או מתקשים לתקן אותן או שלא אכפת להם מהטעויות.

הרגשות וחוויות יומיומיות:

הרגשה של נפרדות מהעולם (כמו בתוך כדור זכוכית). חוויה של ריקנות ועגמומיות. הרגשת בדידות. הרגשה של לא מוכשר ולא מוצלח. או הרגשת חופש ואי שייכות לחברה.

בנוגע לזיכרון:

יש קושי להבין את הנושא המרכזי של הסיפור. צרכני הקנאביס שוכחים פגישות והבטחות. לא שמים לב שהזמן עבר. קשה להם לקרוא או לצפות בסרט. קשה לדמיין פרקי זמן ארוכים או להיזכר באירועים שהיו בעבר.

בנוגע לגמישות במחשבה:

קשה לשמור על מחשבה רציפה כשהמצב מורכב. המחשבה יותר חד צדדית. קשה להתרכז וקשה להסית את המחשבה מנושא לנושא. קשה להבין מחשבה של מישהו אחר.

בתחום התפקוד או הבנת הזמן והמקום:

קשה למעשני קנאביס ליצור סדר יום או סדר שבועי. קשה להם לתפוס את הזמן והמקום, את הסביבה. וקשה להם להבין יחסים בין אנשים.

קנאביס הוא סם בוגדני

מעשני קנאביס חווים שכרון חושים קצר זמני בזמן השימוש. זה הסוטול או ההיי.

אם מעשנים קנאביס לעתים קרובות יותר מאשר כל שישה שבועות יווצר בהדרגה שינוי בתודעה ובהכרה. המעשן יהיה יותר ויותר פאסיבי וקהה. זה יהיה מצב ההכרה הרגיל החדש שלו.

התודעה ה”רגילה” החדשה של המעשן הכרוני היא תודעה פאסיבית קהה.
שכרון החושים שחווים בזמן העישון נחווה בהשוואה למצב התודעה החדש. ברגעי עישון קנאביס המעשן ירגיש את תחושת המסוגלות ותחושת הנורמליות שאבדו לו בהשוואה למצב התודעה החדש הפאסיבי. כך יתאפשר למעשן לבצע משימות רגילות רק כשהוא תחת השפעה.

בפעמים הראשונות של השימוש בקנאביס אתה מעשן כדי להרגיש ב high ולהיות מסטול, אבל אחרי תקופה ארוכה של עישון מצב התודעה השתנה ואתה צריך לעשן כדי פשוט להיות נורמאלי, כדי שיתאפשר לך לבצע מטלות יומיות רגילות, וכדי לקבל הרגשה נעימה.

השימוש הכרוני משפיע על התהליכים הקוגניטיביים וגורם לכך שאינך יכול לראות באופן ביקורתי את ההתנהגות של עצמך, ולכן כמובן גם לא תוכל לשנות אותה אם יש צורך.
זוהי הווצרות של “דפוס קנאביס”, זהות חדשה, שהיא תהליך מתמשך, ולכן ככל שהשימוש נמשך כך “דפוס הקנאביס” יגדל ויתחזק. זהו סוג של פילטר אשר מסנן כל אמירה שלילית שנאמרת על קנאביס.

“דפוס הקנאביס” מכיל תשובות ידועות לכל מי שמנסה לדבר על ליבך או לשכנע אותך להיגמל מההרגל.
בחן האם למשל המחשבות הבאות קיימות אצלך או היו קיימות:
כולם מעשנים קנביס.
אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה, אבל אני לא רוצה עכשיו.
ההרגל שלי הוא לא בעיה. שימוש באלכוהול הוא הרבה יותר גרוע. ובכלל יש בעולם בעיות הרבה יותר חמורות כמו אנרגיה גרעינית ומלחמות.
קנאביס הוא צמח טבעי שרק מועיל.
אני הופך יצירתי וקנאביס משפר את היכולת האמנותית שלי, ולכן אני יכול להמשיך לעשן.
יש לי הרבה חברים, שמתאימים לתיאור של ההשפעות השליליות של קנאביס, אבל אני לא. אני מיוחד. אני חסין מפני ההשפעות השליליות של קנאביס.
יש לי איזה קושי קטן ואני לוקח ממש מעט קנאביס, אני שולט בזה וזאת כמות קטנה, וזה עוזר לי.

קנאביס מגדיל את הרגשות השליליים שלך וגורם לחרדה. וכדי להיפטר מהרגשות הרעים שיש לך אתה צריך לעשן קנאביס שוב.

גמילה מקנאביס

כשתפסיק להשתמש בקנאביס כבר כעבור כמה ימים תרגיש את הנקיון, ותרגיש אדם חדש, למרות שמבחינת החומר עצמו יעברו לפחות שישה שבועות עד שרוב הקנאביס יצא מהמערכת שלך (לפעמים עד עשרה שבועות).

חשוב להימנע לחלוטין, כי אם אתה מעשן ג’וינט אחד בכל יום, לעולם לא תתנקה לחלוטין. במקרה כזה יהיה יותר קשה להתמודד עם הרגשות המתעוררים שלך על בסיס אינטלקטואלי.

הגמילה שלנו מאפשרת הפסקת קנאביס בשתי פגישות: פגישת יעוץ + פגישת גמילה. התהליך הזה מתאים רק למי שמתפקד, מנהל משפחה, לומד או עובד. הוא אינו מתאים למי שהגיע למצב שהוא כבר לא מתפקד בחברה.

תופעות ניקוי לאחר גמילה מקנאביס

הפסקת הקנאביס לא גורמת ל״קריז״ כמו בהפסקת סמים אחרים.

מעשני קנאביס כבדים עשויים לחוות תופעות ניקוי רעלים לאחר הגמילה. בארץ בד”כ מערבבים גראס עם טבק והניקוי הוא גם מהקנאביס וגם מהטבק. בטעות אנחנו לפעמים מתרגמים את תופעות הניקוי כשתשוקה לעשן. אנחנו פשוט צריכים להזכיר לעצמנו שזהו ניקוי. הניקוי הראשוני לוקח עד 12 ימים ואתה יכול להרגיש:

הפרעות שינה, קור, חום, הזעות, חלומות רבים, כאבי שרירים, כאבי ראש, קור בראש, קשיי עיכול, רגזנות, רגשות שליליים.

לאחר הגמילה:
בהתחלה עלול להיות מאתגר להתמודד עם בעיות בחיי היומיום, שקודם פשוט לא התמודדנו איתם או דחינו את ההתמודדות. תן לעצמך קצת זמן. היכולת להתמודד תשתפר בהדרגה.
האיזון הרגשי הוא עדין. שים לב מה גורם לך להרגיש טוב ומה גורם לך להרגיש רע.
שקול כיצד אתה מתמודד עם בעיות בחיי היומיום שלך.
לאט לאט יחזרו יכולות הביטוי. כדאי למצוא מישהו לדבר איתו ולנסות לבטא את הרגשות שלנו.
בתקופת השימוש לא ראינו את עצמנו מבחוץ. שאלו את החברים או הקרובים שלכם אם הם הבחינו בשינויים כלשהם, אך הייתם ואיך אתם עכשיו.

לאחר שעבר זמן יותר ממושך מאז הגמילה

השווה את הרעיונות הישנים שלך הקשורים לקנאביס לגבי חיים “נורמליים”, עם איך שאתה מסתכל על זה עכשיו.
יש לנתח את הדרך הישנה שלך להתמודד עם בעיות ולבסוף להחליף אותה באחרות החדשות והמתאימות יותר.
אתה צריך להתמקד ולהטיל ספק במטרות שלך. איפה אני ולאן אלך?
נסו לא לשכוח שאתם בתחילתו של שלב חדש בחיים, שאין לו סוף. זה המשך ההתבגרות הפסיכולוגית שהואטה על ידי ההשפעות של הקנאביס או החשיש.
עכשיו זה הזמן לנסות להיזכר מדוע קנאביס הפך לסם מושך.
לעיתים קרובות למשתמש הכרוני שהפסיק קנאביס יש תקופת מעבר של ריקנות ותחושת אובדן.
זה מאד טבעי. נסגרה דלת, אך מהר מאד ייפתחו דלתות חדשות.

גמילה מקנאביס ב 2 פגישות + ליווי :

קראו עוד על תהליך הגמילה

קראו עוד על גמילה מעישון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>