מה ההבדל בין גמילה לדיאטה

דיאטה - צימצום והגבלה

דיאטה היא הגבלה של כמויות ולכן נותנת הרגשת צימצום

דיאטה היא מאמץ – מאבק לאורך זמן

דיאטה מבוססת על הקטנת כמויות. אם הבעיה שלכם היתה אכילה מופרזת של לחם ולא הצלחתם לשלוט בזה, בדיאטה יציעו לכם לספור ולאכול 2 פרוסות לחם בלבד. ואם כשאת לוקחת לחם נפתח הסכר ופרוסה אחת מובילה ל 2, 3, .. וכמעט כיכר שלמה?  ימליצו לך  במקום הלחם לאכול גזר או מלפפון. ואם זה לא מספק אותך ואת לא רוצה גזר, את רוצה לחם, ועוד לחם?
זאת הסיבה שדיאטות לא עובדות. הן לא נותנות מענה לתשוקה הפנימית של המכור.

בדיאטה – אני בודק כל הזמן האם המאכל הזה מותר לי כרגע

אני במסעדה? שמו לחם על השולחן? כמה פרוסות כבר אכלתי היום? האם מותר לי עוד לחמניה? הראש כל הזמן מחשב כמה פרוסות, כמה נקודות או כמה קלוריות. הראש עסוק באוכל כל היום. זהו סבל מתמשך והרגשה של הגבלה וצימצום.

גמילה נותנת שקט בראש. כל הרעשים של הצורך והדף מתבטלים

גמילה נותנת שקט בראש – שקט מהזמזום התמידי של מה לאכול עכשיו

עיקרון אחד מובהק שנכון לכל עולם הגמילות, גמילות מאלכוהול, מסיגריות, סמים ועוד, הוא

העיקרון של הכל או כלום

מי שנגמל מאלכוהול ברור לו שהוא לא יכול לקחת לגימה או שתיים של משקה אלכהולי. ברור לו שאם יעשה כך הוא יחזור מהר מאד להשתמש בכמות האלכוהול שצרך קודם, ואולי יותר. אותו דבר בסיגריות ובהתמכרויות אחרות.

הגמילה מאלכוהול (כדוגמה), ההפסקה המוחלטת של כל המשקאות האלכוהוליים, נותנת למכור שנגמל שקט בראש. הוא לא מהסס האם לקחת רק 2 לגימות מהבירה. הוא פשוט יודע שאין בירה וזהו.

בנושא אוכל רובנו וגם הדיאטניות ניסינו להאמין שאוכל זה לא כמו התמכרויות אחרות. רצינו להשיג מצב שנוכל לאכול קצת שוקולד מדי פעם. מי שלא מכור ליין, יכול מדי פעם לשתות כוס יין. גם מי שלא מכור לשוקולד בהחלט יכול מדי פעם לאכול קוביית שוקולד. ואם אין שוקולד בסביבה זה לא משנה לו – הוא יאכל משהו אחר, אולי תפוח. 
כשמכור לשוקולד מתחיל לאכול שוקולד הוא לא יכול לאכול מעט, ואין לו שליטה. לפעמים כשאין שוקולד בסביבה הוא נהיה עצבני, ממש כמו מכור לסיגריות או לסמים. 
ולצערנו, אי אפשר להציע למכור לשוקולד “דיאטה” – כלומר הפחתת כמות השוקולד לקצת מדי פעם. זה יכול לעבוד לתקופה אבל ישבר בהמשך.
בדיוק כמו המכור לסיגריות, יש להמנע לחלוטין משוקולד, כלומר להיגמל משוקולד. 

בדיאטה לא מתייחסים לבעיית ההתמכרות. לכן מכורים בתחום האוכל ממשיכים להאבק עם האכילה. הם כל הזמן נאבקים ברצון ובצורך וביצר ובדחף ובמוקדם או במאוחר תהיה נפילה והדיאטה תתרסק.
נוצרת המון תחושה של חוסר יכולת וחוסר ערך עצמי.

התאמה אישית של הגמילה

אחד הדברים המיוחדים בשיטת הגמילה שלנו שאנחנו לא מציעים לכולם את אותה גמילה. מכור לשוקולד ייגמל משוקולד. מכור לגלידה ייגמל מגלידה. ההחלטה נלקחת אחרי שיחה שבה נבין בדיוק את הקושי של האדם שמולנו. 

שחרור ושמחה

הרגשה של שחרור

בגלל ההתאמה האישית של הגמילה, כל אחד נגמל בדיוק ממה שנכון לו. את כל יתר המאכלים הוא אוכל בלי בעיה. לכן יש תחושת שחרור.
לא מתפתחת מרירות והרגשת חסר וצמצום. לכן אפשר להחזיק את התוכנית לאורך שנים ובכל שיטת תזונה שתחליטו לאמץ.

אתם מגדירים למה אתם מכורים

ואנחנו נעזור לכם להגיע למצב של גמילה:

נגעת – עברת מהתמכרות רדומה להתמכרות פעילה

מכור לשוקולד (וכמובן לכל דבר אחר) שעבר גמילה משוקולד לא יקח מעכשיו קוביית שוקולד. לא עכשיו, לא בעוד חודשיים, וגם לא בעוד 3 שנים.
מי שנגמל מהתמכרות, לא אוכל יותר את המאכל שממנו נגמל. זה קל לו ופשוט, ולכן הוא מתבלבל וחושב לפעמים שההתמכרות כבר איננה. אבל ההתמכרות קיימת. היא פשוט רדומה, ישנה. היא תתעורר משנתה בסיגריה הראשונה, או בכוסית הראשונה, או בביס הראשון של השוקולד. עד הביס הראשון הכל  קל ופשוט. לא יהיו חשקים ודחפים. אבל אם תטעו ותקחו את הביס הראשון או הסיגריה, תחזרו לכל הכמות בזמן קצר. 
לכן לא נוגעים!

הדרכה חינם:

איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים,
ומהתעסקות
בלתי פוסקת באוכל,
ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>