התמכרות לקולה גמילה מקולה

איך להיגמל מזירו או קולה

הפחתת החשק והדחף לקולה באופן טבעי

מספיק להיזכר בפירסומת לקולה כדי להבין מה החדירו לנו בתודעה לגבי המשקה הזה. “טעם החיים” משקה של צעירים, הנאה, חברתיות. אולי אנחנו חושבים שעלינו הפירסומות לא משפיעות, אבל כל התמכרות בנויה על מחשבות לא מודעות שמניעות אותה. כמובן שנוצרה גם תלות גופנית במהלך השנים אך היא החלק הפשוט ביותר בהתמכרות.

קולה זירו – תופעות לוואי

בקולה זירו יש כמות עצומה של כימיקאלים ומי ששותה מהם כמויות גדולות מרגיש בהחלט את ההשפעה על הגוף והמחשבה. הכרתי בחורה שאושפזה בגלל השפעת הכימיקאלים בזירו על מאזן המלחים בגופה.
קולה שיש בה גם סוכר משפיעה בנוסף כמו כל ממתק או עוגה גם על רמת הסוכר בגוף.

מבחינת השמנה מסתבר שגם קולה זירו ללא סוכר אינה מונעת עליה במשקל. התהליכים ההורמונאליים שקובעים צבירת שומן או שחרור השומן מהמאגרים, אינם מושפעים רק מהקלוריות במזון, והם מורכבים הרבה יותר. כך אדם שצורך קולה ללא קלוריות יכול למצוא עצמו עולה במשקל.

הפסקת שתיית קולה

הפחתת הצורך לקולה או זירו תיעשה בעזרת הפחתת הרגשות והתחושות הלא מודעים אשר ניקשרו לקולה. כמובן כל חוויה היא אישית. לכל אחד מאיתנו יש סט חוויות אשר צרובות בתת המודע ואשר מנהלות אותנו כל רגע ורגע בלי שאנו מודעים לכך כלל.

מתי התחלת לשתות קולה או זירו? מה הרגשת בפעמים הראשונות? אולי במשפחה שלך קולה היה נחשב משקה פינוק, או משקה של שבת. אולי טעמת קולה לראשונה כשנסעת לדודה שלך שמאד אהבת או באותה מסעדה כשהסכימו לראשונה לתת לך את המשקה המרגש הזה? ההרגלים שהופכים להתמכרות מתחילים אי שם באירוע או כמה אירועים שנקשרים בתוכנו לחוויה נעימה. חוויה חברתית נעימה או טקס התבגרות או כל חוויה טובה אחרת. ההתרגשות הראשונית הזאת מוטמעת לתת המודע שלנו. היא מנהלת עד היום מאחורי הקלעים כל פחית של קולה לפה שלנו. כמובן שאנחנו לא מודעים לכך אך זה קורה. והאמת שאם זה מניע אותנו הגיע הזמן לשחרר את זה. 

והיום נוספות לחוויות הראשוניות התשוקות הקטנות שלפני הפחית. אנחנו רוצים. זה מורגש בגוף, בפה, אולי עולה הזיכרון של הטעם, הצבע, הבועות. כל פחית או כוס היא טקס שלם בתת המודע שלנו. ויש לנו כל מני “אמיתות” פנימיות שמנהלות את התשוקה שלנו. כל אחד עם מה שמוטמע בתת המודע שלו. לרבים מאיתנו יש גם פחדים סביב הרעיון של הפסקת הקולה או הקטנת הכמות. 

הפחתת כמות הקולה תיקרה באופן טבעי כשננקה את האמונות, ההתרגשות, הרגשות, התחושות והטיקסיות שקשורות אצלנו לקולה או קולה זירו.

פגישה אישית בזום או פנים אל פנים

מצד אחד קולה ממש הורסת לנו את החיים, וגם ההרגשה של להיות נשלט ע”י משקה היא קשה. מצד שני השחרור מההתמכרות הזאת הוא הרבה יותר פשוט ממה שחושבים. בדרך כלל נדרשת פגישה אישית אחת (בזום) אבל לעיתים עד 3 פגישות. לפי הצורך שלך. בהמשך יש ליווי במקרה הצורך.
צרו קשר לשיחה בנושא הפחתת כמויות הקולה. 

התמכרות למשקאות מזיקים

אם זיהיתם שיש משקה שאתם שותים אותו לעיתים קרובות, הוא עושה לכם לא טוב, ואתם לא מצליחים להפסיק, לפי הגדרת ההתמכרות אתם מכורים לו. דוגמאות שכיחות למשקאות כאלה הם משקאות מתוקים, קולה זירו או קולה וקפה. ואם אתם מכורים למשקאות כאלו, מרגיע לדעת שאפשר בהחלט להגמל מהם ולהתחיל לחיות נפלא בלעדיהם, או עם כמות הרבה יותר קטנה שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>