בולמוסי אכילה – התקפי אכילה גסה זלילה

בולמוסי אכילה

בולמוסי אכילה

התקפי זלילה בלתי נשלטים

בולמוס אכילה הוא אכילת כמות גדולה של אוכל בזמן קצר. זוהי הפרעת אכילה. בזמן בולמוס אכילה בדרך כלל אוכלים מהר וכמויות גדולות מאד של אוכל כאילו נעלמות אל תוכנו.

זוהי אכילה גסה זלילה ואנחנו כמעט לא מודעים למה שאנחנו מצליחים לאכול ולפתע שמנו לב שסיימנו את כל העוגה, חבילת ופלים שלמה, 2 חפיסות שוקולד, לפעמים עברנו גם למלוחים כמו בורקס או תפוצ’יפס, והגענו שוב לבלוע גם חבילת עוגיות.

בולמוסי אכילה לא נובעים מרעב

כמויות המזון שאנחנו אוכלים בזמן בולמוס אכילה היא עצומה. נדמה לנו שאנחנו רעבים.

מהו רעב אמיתי? רעב הוא הרגשה גופנית של חסר בערכים תזונתיים וחסר בקלוריות. 

מבחינה קלורית לאור בולמוסי אכילה גסה זלילה בכמויות גדולות, בוודאי שלא חסר לנו מזון. ובכל זאת ככל שאנחנו אוכלים יותר מתוקים, יותר מאכלים כמו לחם לבן, פיצות, עוגות ושטויות, באופן מפתיע אנחנו לא מרגישים שבעים. אנחנו ממשיכים לאכול עוד ועוד עד הרגע שבו אנחנו רגישים מפוצצים! תחושת השוב היתה צריכה להגיע הרבה לפני ההרגשה שאנחנו עומדים להתפוצץ, אבל בולמוס האכילה נמשך, אנחנו “רעבים” ואוכלים עוד ועוד, והוא נעצר לכמה שעות רק בהרגשת ההתפוצצות.

בולמוסי אכילה משבשים את מנגנון הרעב

למעשה מנגנון הרעב שלנו השתבש. בולמוסי אכילה הביאו אותנו למצב שאנחנו כבר לא יכולים להאמין להרגשת הרעב המדומה שהגוף שולח לנו. עודף הסוכר שמגיע לדם גורם לאיתותים הורמונאליים מופרעים. ההורמונים עולים ויורדים באופן מהיר. רכבת ההרים ההורמונאלית הזאת מביאה אותנו גם לחולשה. החולשה אמנם נובעת מ בולמוסי אכילה שבהם אכלנו הרבה אבל היא מאותתת לנו לאכול עוד כדי לצאת מהחולשה.

הגוף איבד את שיקול הדעת. אנחנו איבדנו את שיקול הדעת. במצב הזה כדאי מאד למחוק לגמרי מאוצר המילים את המילה רעב. בואו נהיה אמיתיים. במצב של בולמוסי אכילה אנחנו כבר לא יודעים באמת מהי הרגשת רעב. אנחנו רק משתמשים במילה הזאת כי אנחנו מתרגמים רצון לעוד אוכל ל”רעב”. ואנחנו מתרגמים חולשה ל”רעב”. אבל לא, זה לא רעב, זאת פשוט השתוללות הורמונאלית שנובעת מכמות מזון מוגזמת ולא נשלטת.

מאפייני בולמוסי אכילה – מהי אכילה גסה זלילה

  • אכילה בזמן קצר – אכילה מהירה. “בליעה” של המזון כמעט בלי לשים לב מה אוכלים.
  • אכילת כמות גדולה של אוכל. אכילה למרות שלא מרגישים רעב אמיתי. זוהי תחושה של אני חייב לאכול שמתורגמת לפעמים באופן שגוי לרעב.
  • אכילה עד הרגשת מלאות מוגזמת כלומר הרגשה שמתפוצצים.
  • מבוכה מכמויות האוכל הלא רגילות ולכן נטייה לאכול בסתר ולבד. יש לנו “סוד” שקשור לאכילה שלנו. לפעמים אפילו הקרובים לנו לא מכירים את בולמוסי האכילה שלנו.
  • תחושות אשם בעקבות בולמוסי אכילה. תחושות שהייתי יכול לאכול באופן שפוי ונורמאלי וזאת אשמתי שאני לא מצליח. שאלות שהאדם שואל את עצמו -מה לא בסדר בי שאני אוכל ככה?
  • פגיעה בביטחון העצמי בגלל הכשלונות החוזרים החלטות שוב ושוב להפסיק בולמוסי אכילה, לאכול באופן נורמאלי ורגיל, לאכול כמות אוכל שנכונה לגוף, אבל כל שבירה של ההחלטה מדרדרת אותנו לתהום עמוקה יותר של אי אמון בעצמנו.
  • תדירות בולמוסי האכילה היא מאד אישית. יש מי שסובל מ בולמוסי אכילה כל יום ואחרים פעם בשבוע או אפילו פעם בחודש. גם מי שיש לו בולמויס אכילה לעיתים יותר רחוקות סובל מאד מאד.
  • גם כמות המזון שנאכלת בזמן בולמוסי אכילה היא מאד אישית. יש מי שמכין לעצמו כמות ענקית של מזון, ואוכל אותה, ואחרים אוכלים מה שיש בבית, ולא תמיד זאת אותה כמות עצומה. בכל מקרה כמות המזון בבולמוס אכילה היא גדולה מאד, הרבה מעבר למה שהגוף זקוק לו ולכן הסבל גדול.

הדרכה חינם:

איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

בולמוסי אכילה וזלילה גורמים לעיתים לריחוק חברתי

ייתכן שכדי לצאת מהבעיה ניסינו דיאטות שונות ומשונות ותקופות של הרעבה. לא נוח לאכול באופן יוצא דופן כזה ליד אנשים. מתפתחים גם טקסי אכילה או אכילה בשעות מסויימות, ולפעמים זה גורם לאדם להרגיש יותר נוח לבד.

בולמוסי אכילה גורמים כמובן בדרך כלל להשמנה. ההשמנה כשלעצמה גורמת להרגשה לא נוחה באופן חברתי אבל גם משפיעה על הבריאות.

Bing בינג’ – אנחנו מכירים בינג על סדרות

המושג בינג’ נכנס לאחרונה לשפה. אנחנו “זוללים” סדרת טלויזיה, מהפרק הראשון עד הפרק האחרון בזמן קצר, בלילה או בסוף השבוע. ככה בדיוק נראה גם בינג’ של אוכל. זלילה חסרת רסן של כל המתוקים בבית, מהתחלת החבילה של הופלים ועד סופה. ולפעמים נצא מהבית במיוחד כדי לקנות עוד בחנות שפתוחה כל הלילה. ועל זה נוסיף עוד פלאפל או בורקס. זוהי הזלילה שאנחנו סובלים ממנה.

שקרנים מקצועיים

הסובלים מ אכילה גסה זלילה בלתי נשלטת, או בולמוסי אכילה, הופכים לשקרנים מקצועיים. זה כל כך מביך שיראו כמה אכלנו שאנחנו מפתחים שיטות הסתרה מתוחכמות. את כל האריזות מכניסים לתיק או לשקית שאותם מגניבים ישר לפח הציבורי ולא לפח של הבית. לעיתים קרובות אפילו בן/בת הזוג, או הילדים לא יודעים כמה אנחנו אוכלים. אנחנו אוכלים כשהם לא בסביבה, ודואגים שלא יהיו עדויות מרשיעות כשהם מגיעים. כמה אנרגיה מושקעת בהסתרה הזאת ובשקרים!

הגדרת התמכרות

אנחנו מגדירים התמכרות כהרגל שעומד ב 2 תנאים

  • הרגל שמזיק לנו
  • הרגל שאנחנו רוצים להפסיק אותו או לשלוט בו ולא מצליחים.

רק האדם עצמו יכול להתבונן על ההרגל שיש לו ולהחליט אם זאת התמכרות. הורה לא יכול להגדיר התמכרות עבור הילד שלו, ואדם לא יכול להגדיר התמכרות עבור אדם אחר.

רוב האנשים שסובלים מבולמוסי אכילה חושבים שהם מכורים

אנחנו מרגישים שבולמוסי האכילה, שהאכילה ללא שליטה מזיקה לנו. גם ניסינו להפסיק שוב ושוב ואנחנו לא מצליחים. זוהי התמכרות. התמכרות לאכילה בכמויות מופרזות של מאכלים שמזיקים לנו.

להתמכרות יש רק פתרון אחד – גמילה

אדם שמכור לאכילה כפייתית לא יכול לפתור את בעייתו על ידי דיאטה, כלומר על ידי נסיון להקטנת הכמויות. זה כמו שמעשן לא יכול לעבור לעישון 2 סיגריות ביום, ומכור להרואין לא יכול לעבור לטיפה אחת של הרואין.

יש לנו פתרון להתמכרות הזאת. האם הגעת למצב שאתה רוצה לפתור את האכילה הבולמוסית שלך?

הגמילה שלנו ממוקדת ומדוייקת. אנחנו נתאים לך גמילה לפי הבעיה שלך של אכילה בכמות גדולה או ללא הפסקה. 

סקר האכילה והדיאטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>