נשווה בין שיטות גמילה שונות:

גמילה בשיטת בן ארי

גמילה חדשנית וממוקדת. קיימת משנת 2013 ועזרה לאלפי נגמלים בהתמכרויות לאוכל, התמכרות לעישון, למסכים, לכסיסת ציפורניים, תלישת שערות, התמכרות לקולה והתמכרויות נוספות.

למטופל מוחזרת שליטה מלאה על כל תהליך החשיבה וההחלטה בקשר להתמכרות שלו. חוסר השליטה מתבטל.

התאמת הגמילה היא אישית בעיקר בתחום האכילה שבו יש מגוון רחב של סוגי התמכרות. לדוגמא יש הבדל בין אדם שמכור לשוקולד ובין אדם שפשוט לא יכול לעצור ואוכל כמויות של אוכל. וכמובן לפעמים יש “גם וגם” – גם שוקולד וגם כמויות גדולות של מאכלים אחרים.

הגמילה היא פרטנית. לכל אחד מתואמת גמילה בפגישה אישית. הגמילה איננה מתבצעת בקבוצה.

הגמילה מתבצעת ב 3 שלבים:
שלב ראשוןפגישה ראשונה שהיא ללא עלות:

  • התאמת הגמילה ללקוח.
  • בדיקת מוטיבציה ומוכנות לגמילה.
  • הסבר על השיטה.

אחרי ההתאמה האישית וההסבר תוכל להחליט אם לעבור את המשך הגמילה בפגישה השניה.

פגישה שניה:

שלב שני  – חלק שבו נלמד את ההגיון של ההתמכרות ונבין לעומק למה עד היום נכשלנו בהחלטות להפסיק, מה היה שגוי בהלך המחשבה שלנו ומה גורם להצלחה של הגמילה. 

אחרי השלב השני יש שליטה בחשק ובדחף – הם נעלמים. אם יש שרידים של רצון בימים הראשונים, למדנו בשלב הזה איך לטפל בהם.

שלב שלישי – עבודה עם התת מודע להטמעת התובנות שהושגו בשלב השני.

לאחר הגמילה:

ליווי ותמיכה אישי  – אנחנו סומכים על הגמילה שלנו!  רוב הנגמלים לא זקוקים לכל ליווי לאחר הגמילה. אבל המיעוט שצריך לשאול שאלה או להתייעץ מקבל ליווי וחיזוק.

הגמילה היא בכוח המחשבה.

לשאלות או להתייעצות:

איזון כמויות בעזרת חופש מרגשות וזיכרונות

ההתמכרויות שלנו, ההרגלים שאנחנו לא שולטים בהם, קשורים לזכרונות ישנים, לרגשות ולטקסים שהטמענו אי שם לפני שנים.
ניתן לשחרר את ההקשרים הלא מודעים שלנו שמובילים אותנו להתנהגות לא נשלטת.
זוהי שיטה פשוטה ומיידית שאני משתמשת בה בעיקר לגמילה מהתמכרות לקפה, לקולה, כסיסת ציפורניים ותלישת שערות, וגם לטיפול באלרגיות מסויימות.

השיטה הזאת מאפשרת הקטנה כמויות או גמילה מוחלטת.

לשאלות או להתייעצות:

גמילה בשיטה אנרגטית

(בשיטה שמפורסמת בטלויזיה)

שיטת הגמילה של המכון היא טיפול אנרגטי.

בתחום האכילה הגמילה של המכון היא גמילה מסוכר ופחמימות. כלומר אחרי הגמילה המטופל אמור לא לאכול יותר פחמימות או סוכר כלל, וזה כמובן כולל כל דבר מתוק (שוקולד, עוגות, לחם, סוכריות ועוד) או מלוח שהוא פחמימה (בורקס, לחם, פיצות ועוד). בסוף הגמילה מסוכר וגלוטן הם נותנים המלצה לתפריט. 

האם גמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי היא שיטה אנרגטית? 

שיטת בן ארי היא בעיקרה לימוד ידע חדש, כמו חיווט חדש במוח. עד עתה לא ידענו למה אנחנו אוכלים יותר מדי, מעשנים או מכורים לתלישת שערות. לא ידענו איך המוח שלנו עובד כשהוא נכנס שוב ושוב לאותו לופ.
בגמילה “יורד לנו האסימון”  אנחנו מבינים את כל הכשלונות שלנו בתחום העישון, האוכל, או התמכרויות אחרות. ואנחנו מבינים מה לעשות כדי לא להכשל שוב. ומסתבר שהפתרון פשוט כל כך!!

לאחר הבנה החדשה בהמשך הפגישה אנחנו עושים עבודה שקטה עם התת מודע. זוהי הטמעה של הידע שלמדנו בתחילת הפגישה.

האם בתחום הגמילות מאוכל הגמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי היא כמו השיטה האנרגטית? האם היא גמילה מסוכר ופחמימות?

מאד מודרני היום להפסיק לאכול סוכר גלוטן ופחמימות. סוכר ופחמימות כולל הרבה מאד מזונות. כמובן כמעט כל המאפים המתוקים (למעט פירות), וגם כל המאפים המלוחים, וממתקים וגלידות ובורקס ושוקולד…
ומה אם אנחנו לא מכורים לגלידות ואוכלים רק הרבה בורקס?
שיטת הגמילה של בן ארי מתאימה את הגמילה כמו כפפה להתמכרות הספציפית שלך.

גמילה מעישון בקופת חולים

הגמילה מעישון נעשית בשילוב של תרופות וסדנאות. שמות התרופות הן Champix, Zyban, ומדבקות ניקוטין ניקוטינל Nicotinell. תוכלו לקרוא על התרופות, ועל תופעות הלוואי שמוגדרות כשינוי התנהגותי.

הטיפול בבעיית אכילה מופרזת נעשה בעיקר בסדנאות ובתוספת של תוספי מזון או תרופות אלטרנטיביות.

האם בגמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי נזדקק לתרופות או לסדנאות?

לגבי תרופות, כמובן שאין שימוש בתרופות ב שיטת בן ארי . הגמילה אצל איילת גושן בשיטת בן ארי היא גמילה לוגית רציונאלית. בתהליך הגמילה נבין לעומק את מנגנון ההתמכרות. ההבנה תחולל שינוי מהותי במחשבה שלנו. כמו כן נעבור הטמעה של כל ההבנות בתת המודע. הידע החדש הוא שמשחרר אותנו מהצורך והדחף. אין שימוש בתרופות או תוספים חיצוניים. השליטה חוזרת אלינו!

לגבי סדנאות או קבוצות תמיכה – בסוף הגמילה אתם יוצאים לדרך חדשה עם מצפן ומפה לנטרול החשק והדחף ועם הבנה ברורה איך לטפל בכל רעיון שעולה לכם למוח שקשור להרגל הישן, אין צורך בסדנאות או בקבוצת תמיכה.

לגבי תמיכה – אני פה בשבילך בכל קושי או שאלה למשך שנה ללא עלות.

גמילה בשיטת אלן קאר סוכר טוב סוכר רע או אלן קאר גמילה מעישון

באלן קאר הגמילה היא רציונאלית. מתכנסים בקבוצה גדולה ומאזינים להרצאה.

בגמילות שקשורות לאכילה אלן קאר מחלק את הסוכר לסוכר טוב וסוכר רע ומסביר מה לאכול ומה לא. כמו כן הוא מנחה לא לאכול תזונה מהחי. זוהי למעשה תזונה טבעונית ואולי קרובה אפילו לאוכל נא raw food.. 

וגמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי קצת דומה לגמילה של אלן קאר נכון?

מבחינת הרציונאליות כן, אולי יש קצת דמיון. אבל החומר המועבר בהרצאה הוא שונה. בשיטת בן ארי אנחנו לומדים מחדש למה המוח נהג להביא אותנו להתנהגות שלנו שוב ושוב. ההבנה העמוקה שאנחנו משיגים והכלים שאנחנו מקבלים נותנים לנו שקט מההתמכרות, ומבטלים את החשק והדחף.

בנוסף גמילה בשיטת בן ארי היא בהתאמה אישית. למשל בגמילות מאוכל כל אחד מאיתנו אוכל בצורה אחרת ובהתאם לכך לכל אחד נתפר סל גמילה מיוחד שלו. 

בשיטת בן ארי אנחנו לא מכוונים לתזונה מסויימת, לא לתזונה קטוגנית או דלת פחמימות, לא לתזונה צימחונית או טבעונית. אנחנו פשוט מסירים ממך את התשוקה, החשק והדחף למה שהיית מכור לו. מכאן העולם פתוח ותוכל לבחור כל סוג תזונה שהוא ואולי אפילו לשנות אותו במהלך השנים. מה שהיית מכור לו כבר אינו במחשבה ואינו בתפריט ואינו מפריע לך.

כמו כן הגמילה בשיטת בן ארי היא אישית – 1 על 1 ולא קבוצתית. לאחר ההתאמה האישית של סל הגמילה כל אחד מקבל את הפגישה האישית שלו עם ההנחייה שמותאמת לו.

12 הצעדים: גמילה מאוכל OA, מאלכוהול AA, מעישון והתמכרויות נוספות

הייתי 6 שנים ב OA אז אני מכירה היטב את השיטה. ב 12 הצעדים נפגשים למספר פגישות בכל שבוע – כל המוסיף הרי זה משובח. קוראים סיפורי ניגמלים (בתחום האלכוהול) ותקנות של הקבוצה. ההמנעות מוגדרת בכל קבוצה לפי הנושא. בתחום האכילה יש כמה סוגי המלצות של תפריט, מהמקל יותר ועד הסגפני ביותר. כל אדם בוחר לעצמו חבר-מדריך-מאמן מבין חברי הקבוצה. הוא נמצא בקשר יומי עם המדריך, מתחייב בפניו כל בוקר להמשיך במסלול, ומדווח לו על כל קושי או בעיה. גם למדריך עצמו יש מדריך משלו.
12 הצעדים היא תוכנית רוחנית, משולבת התפתחות אישית.

ומה השונה או הדומה בגמילה של איילת גושן – שיטת בן ארי?

בשיטת בן ארי אנחנו בפעם הראשונה עומדים על רגלינו שלנו. אין לנו צורך בתמיכה של מאמן או קבוצה, או בקריאה חוזרת ושינון של חומרים. בתחום האוכל לא כולם מקבלים אותו תפריט ולמעשה הגדרת הגמילה היא אישית לחלוטין.
כאשר אדם מפסיק להיות נשלט ע”י מושא ההתמכרות שלו, מתפנה לו זמן לחוות רגשות שקודם לכן חשש להרגיש ומתפנה לו זמן להתבונן במחשבותיו. זה כשלעצמו פותח אותו להיכרות מחודשת עם עצמו, אמנם לא באופן רוחני, אבל מתאפשרת התפתחות שלא דרך קבוצה.

גמילה בשיטת מיינדטק של דניאל דוידזון

תהליך חוויתי שכולל צפייה בסרטונים ושעושה שימוש בדמיון מודרך ו NLP. הגמילה היא מקמח לבן וסוכר.

והגמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי האם היא דומה למיינדטק של דניאל דוידזון?

ראשית הגמילה שלנו היא אישית, היא אינה בקבוצה, ובוודאי לא מול סרט. רק כשאנחנו יושבים איתך אישית פנים אל פנים אנחנו יכולים להבין מה מטריד אותך, מה עובר לך בראש, ויכולים לענות לך על השאלות שלך. 
שנית, הגמילה עצמה היא בהתאמה אישית. אני למשל לא נגמלתי כלל מסוכר או מקמח ואני אוכלת הכל וגם עוגות. ירדתי השנה 18 ק”ג. אני פשוט הגעתי למצב שאני אוכלת הרבה פחות מבעבר, וללא מאבקים.
בנוסף הגמילה שלנו היא בעזרת המחשבה – אנחנו מטמיעים ידע חדש והבנה עמוקה חדשה שגורמים לדחף ולחשקים להעלם.

גמילה ודיאטה בשיטת סיון אופירי

הקו המנחה הוא הפסקת פחמימות וסוכרים והפרדה בין סוגי מזונות – תפריט וקבוצות תמיכה.

והגמילה של איילת גושן בשיטת בן ארי האם היא דומה ל סיון אופירי?

בשיטת בן-ארי בחירת המאכלים שאנחנו רוצים להיפרד מהם אינה קבועה. אנחנו לא מציעים לכולם להיפרד מפחמימות כי לא כולם צריכים להיפרד מפחמימות. בשיחה אישית אנחנו בוחנים את האכילה שלך – מהם המצבים או המאכלים שמובילים אותך לאכילה בכמויות גדולות. אם נגיע למסקנה שיש מאכל או מאכלים מסויימים שכדאי להיפרד מהם אנחנו נגדיר את תוכנית הגמילה בהתאמה אישית.

האם יש צורך בקבוצת תמיכה? בשיטת בן-ארי אין צורך בקבוצת תמיכה. מדובר בידע חדש שאחריו התמיכה שלך תהיה בתוך הראש שלך. כשיבוא החשק והדחף תדע את לבטל אותו ברגע אחד.

האם יש דרישה להפרדת מזונות בשיטת בן אריכלומר לאכילת חלבונים בארוחה אחת ופחמימות בארוחה אחרת? אין שום דרישה לצורת אכילה כזאת או אחרת. יש טיפול בחשק ובדחף לאכול וכאשר החשק והדחף לא יהיו שם אפשר יהיה לבחור איך לאכול, מה לאכול, באיזה כמות ובאיזה שעות. 

בנושא אכילה השוואה בין דיאטה לגמילה

דיאטות למיניהם מבוססות על תפריטים והנחיות תזונתיות. בדיאטה כמות המזון או את סוג המזון מוגבלים. אנחנו צריכים לחשוב בכל ביס האם כבר הגענו לכמות המומלצת, האם מאכל זה יכול להתווסף עכשיו או לא. אנחנו עסוקים בלספור קלוריות, או מאכלים, או נקודות. יש לנו התעסקות כל היום באוכל.

דיאטה לא נותנת מענה ללב הבעיה: החשקים והדחפים. לכן רבים מהאנשים שמנסים דיאטות נשברים חוזרים לאכול כמו קודם.

גמילה נותנת מענה לחשק ולדחף. המאכלים שניהלו אותנו לא נמצאים כבר בתודעה שלנו. 

צרו קשר כדי לתאם פגישת יעוץ עם איילת גושן עוד היום! בפגישה נבחן האם גמילה בשיטת בן ארי יכולה להתאים גם לך.

הדרכה חינם:

איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים,
ומהתעסקות
בלתי פוסקת באוכל,
ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדרכה חינם:
איך להיגמל מהרגלי אכילה מזיקים ומהתעסקות בלתי פוסקת באוכל, ולרדת במשקל, בלי תפריטים ובלי דיאטות,
בתהליך קצר וממוקד, המותאם לך אישית:

לחצו פה >>